גדות הוא נקודת התחלה נהדרת לרוכבי אופנים.

ניתן להשכיר אופנים:
ראש פינה, דרך האופניים, 054-593,5208, 052-368,6208, 052-439,7648.
בחולתה, חצבני אלמוג
במושב בית הילל, 050-757,8403, 050-730,5118

בחודש אפריל מתקיים בגליל מרוץ האופנים השנתי – "סובב גליל".

ארבע הצעות למסלולי אופנים באדיבות אלי סט מגדות. (מסלולים נוספים באזור ניתן למצוא בספרו)

המסלולים הקרובים:

1. דרום עמק החולה (מסלול מסומן)

מהרפטינג לאורך נחל מחניים עד צומת מחניים, משם צפונה, לאורך נחל נשף עד הלולים של איילת, לרגלי הגבעות עד אכסניה, משם לאורך נחל דישון תחתון עד הירדן ולאורכו דרומה חזרה.

אורך כ- 32 ק"מ, קושי בינוני.

למסלול הזה ניתן להציע גרסה מקוצרת, כ- 20 ק"מ, קלה.

2. סובב אגמון (לא מסומן)

מהרפטינג צפונה לאורך הירדן בגדה המערבית עד מפגש התעלות, נכנסים לשטח האגמון וממשיכים צפונה עד הלופ הסלול של האגמון, משלימים את הלופ וחוזרים לאורך הירדן.

אורך כ- 30 ק"מ, קושי קל.

3. הירדן ההררי ורמת כורזים

מהרפטינג יוצאים דרומה בגדה המערבית, עוברים תחת גשר בנות יעקב (המעבר נפתח ע"י רשות הניקוז), וממשיכים דרומה עד כרכום. מכרכום בדרך מקבילה לכביש ושעולה לחוות "כרי דשא". משם ממשיכים ללולים של "אליפלט" ולאוכף שממזרח ל"פילון", גולשים לאורך המטעים עד צומת ראש פינה, משם מקביל לכביש 90 עד מחניים ומשם במורד נחל מחניים עד הראפטינג.

אורך כ- 35 ק"מ קשה.

הרחוק:

מקורות הירדן (אני קצת מדלל את הפרוט)

מאולם הכדורסל צפונה, בין החצבני לבית הילל עד גשר החצבני שעל כביש 99, עולים לכיוון "דג על הדן" ומשם צפונה מקביל לנחל "דן", עוקפים את קיבוץ דן, חוצים שוב את כביש 99 ורוכבים לאורך בריכות הדגים עד לבניאס ואז לאורכו עד שדה נחמיה ומשם על הטיילת חזרה לכפר בלום.

אורך כ- 27 ק"מ קל-בינוני.

סינגל הרי נפתלי
מסלול באורך 23 ק"מ. גובה מצטבר 550 מ' .
לסינגל שלוש מבואות. מבואת כפר גלעדי היא המומלצת, מספקת רכיבת חימום על עליות וירידות קצרות בהתחלה עליה ארוכה בהמשך, וסיום של חמישה וחצי ק"מ רצופים בירידות היישר אל הסיום. הסינגל מסומן ב"טיפות" צהובות ובתוכן אופניים בצבע שחור.
- ממבואות כפר גלעדי - נוסעים צפונה על כביש 90, עוברים את קרית שמונה ופונים שמאלה לכביש 9977 לכיוון כפר גלעדי. חולפים על פני הכניסה לקיבוץ ולאחר 400 מ' פונים שמאלה וחונים ליד שלט המבואה.
- ממבואות החניון הגיאולוגי - נכנסים לקריית שמונה, ברמזור השני מהכניסה לעיר פונים שמאלה, מגיעים לרחוב הבנים, מטפסים עד סופו ופונים ימינה. לאחר 300 מ' פונים שמאלה עם הכביש ולאחר 100 מ' שוב פונים שמאלה, עד שמגיעים אל החניון הגיאולוגי.
ממבואות תחנת הביניים - נוסעים על כביש 90 צפונה, לכיוון קריית שמונה. מעט לפני הכניסה לעיר פונים שמאלה לאתר צוק מנרה, רוכשים כרטיס לרכבל ועולים בו עד לתחנת הביניים (לא לתחנה העליונה).

סינגל נוסף

אופניים

[חזרה לראש העמוד] [הדפס]
|מפת אתר|ניהול אתר| תנאי שימוש | מדיניות פרטיות |

אתר לקיבוץמופעל במערכת קהילהנט רשת חברתית תפעולית לארגונים, אגודות, קיבוצים וישובים
כל הזכויות שמורות לקהילה-נט פתרונות תוכנה בע"מ 2003-2021 (c)
מערכת הצבעות דיגיטליות הצבעה דיגיטלית אתר לקיבוץ קריאות שירות קריאות שירות מרכז מיר"ב